Medtronic

Datum: oktober 2018 – april 2019
Rol: motion designer

80% van de Nederlanders weten niet wat diabetes type 1 precies is en een kwart daarvan heeft helemaal geen idee. Dat kwam uit een onderzoek van Medtronic, een bedrijf dat gespecialiseerd is in medische technologie en een nieuwe insulinepomp op de markt heeft gebracht. Woedend! Creative Agency heeft om die reden een bewustwordingscampagne opgezet om mensen bewust te maken van de oorzaken en gevolgen van diabetes type 1. Diabetes type 1 beïnvloedt je hele leven, waardoor je er letterlijk niet omheen kan. Daarom het platform “Daar kun je niet omheen”. De campagne liep van oktober 2018 tot april 2019.

 

Social media content

Ik heb een aantal Facebook- en Instagramposts mogen maken die werden ingezet om mensen bewust te maken van type 1 (Diaweetjes, Wereld Diabetes Dag-video en Product USP’s). Deze posts hebben gemiddeld 30.000 views en zijn 60 keer gedeeld.

 

Infographic

De verschillen tussen diabetes type 1 en type 2 uitgelegd in een infographic. Deze infographic werd getoond in een video van Marije van der Made, in haar serie Dit gebeurt er als, waarin ze een week ging leven als een diabetes type 1-patiënt. Bekijk haar video hier.

infographic